Discussie over deze post

Avatar van User
Avatar van Toine van Daelen

De werkwijze van het ANP is mij helaas niet vreemd; jaren geleden ondervond ik dezelfde ellende. Destijds werkten ze nog met tussenpersonen, maar die lucratieve business hebben ze inmiddels blijkbaar naar binnen getrokken. Het principe is simpel: fotografen (van hobbyist tot prof) uploaden gratis hun foto’s, waarna het bureau het internet afstruint op zoek naar elke vorm van kopie. Wat volgt is een gepeperde rekening onder het mom van auteursrecht. Het lijkt er sterk op dat het ANP deze 'claim-machine' nu zelf exploiteert omdat er simpelweg veel geld in omgaat.

Gelukkig - net zoals ikzelf destijds ook heb gedaan - leg je je niet zo snel neer bij dergelijke praktijken. Dat scheelt hopelijk ook voor jou een hoop geld. Maar vervelend is het allemaal wel.

Avatar van FH

Heerlijk verhaal weer. Sorry voor de ergernis aan jouw kant, maar het levert een herkenbare emotie.

Jammer dat het onverstandig lijkt ze een getekende (al dan niet door AI gegenereerde) piemel te sturen.

24 meer reacties...

Geen posts

Klaar voor meer?