49 reacties
Avatar van User
Avatar van Marja Hoolwerf

Rutger oftewel Stalin aan de Amstel is met z'n uiterst linkse "feministische" harem een gevaar voor vrouwen en burgers in het algemeen.

Avatar van Willem Ruitenberg

Fantastisch stuk weer! Bart, moet je nu echt zo moedeloos maken? Het probleem blijft de Tweede Wereldoorlog, “dat nooit meer”. Dat laatste terecht alleen wordt het mechanisme dat tot de holocaust leidde verabsoluteerd. De omstandigheden toen waren anders dan de omstandigheden nu. De menselijke aard blijft wel het zelfde, maar bijvoorbeeld mondigheid is nu groter en kan veel narigheid voorkomen. We moeten scherp zijn op bedreiging en geweld maar niet op ideeën. Als je de oorspronkelijke Nederlandse cultuur wilt behouden, met zijn aangename kanten, is dat een respectabele opvatting. Als de consequentie is dat je meent dat mensen die onze cultuur niet dragen dan maar moeten repatriëren, is dat een legitiem standpunt. Dat heeft niets met de Jodenvervolging te maken. Uiteindelijk moet je de waarheid kunnen benoemen en dat is dat we onze mooie cultuur aan het verliezen zijn. Wil je dat niet dan moet je beleid hebben dat misschien niet vriendelijk is doch wel het beoogde doel bereikt. Maar we zijn bang onvriendelijk te zijn. Dan krijg je zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Kortom, we moeten flink zijn. Overigens ik wil niet zover gaan Groot Wassink als een slecht mens te bestempelen, wel is duidelijk dat hij een klootzak is.

Avatar van kees

''It was always the women, and above all the young ones, who were the most bigoted adherents of the Party, the swallowers of slogans, the amateur spies and nosers−out of unorthodoxy'' (1984, George Orwell). Hoog scoren op de empathische schaal en je bent een prima 'useful idiot'. Het is een tweetrapsraket. Via de baarmoeder en via het vrouwenbrein verwezelijken mannen met slechte inborst hun plannen.

Avatar van theun de groot

zie nu dat ik dat Orwell-citaat van jou gepikt heb in mijn reactie vanochtend; mijn excuses

Avatar van kees

Nergens voor nodig, Theun. George Orwell is van ons allemaal. Zolang het nog duurt tenminste. Ik zou mijn '1984' maar in het Achterhuis verbergen. Samen met je wasmachine. Voordat de chips eruit gestolen worden:-)

Avatar van theun de groot

heel fideel Kees, dat van die chips begrijp ik ff niet

Avatar van kees

Russische troepen stelen de wasmachines van de Oekraiense huisvrouwen om de chips uit die wasmachines (bont, wit, centrifugeren etc. zijn programma's die tegenwoordig door een computer worden aangestuurd) in hun defensie-industrie te kunnen gebruiken. Zo heb ik het me laten vertellen.

Ze zijn overigens niet onoverwinnelijk heeft Mark Rutte laatst nog opgemerkt, dus je zou het gokje kunnen wagen en de wasmachine gewoon op zijn plek te laten staan. Is ook een enorm gesjouw met zo een zwaar ding en alleen de chips eruit halen en begraven in de tuin, zit je zelf met een wasmachine die het niet meer doet. Wel heb je dan een bijdrage geleverd aan de verdediging van Europese waarden. In elk van ons schuilt een onwelriekende patriot, Theun.

Avatar van theun de groot

Dat was me het uitstapje wel Kees/ maak een klein bezwaar tegen je beschrijving van de patriot als "onwelriekend" ;-) De Europese, Westerse waarden worden vanuit verschillende kampen bedreigd, zoveel is zeker

Avatar van L. Koedam

Wat een geweldig en goed geschreven stuk!

Avatar van Cecile

Totally. Brilliant!

Avatar van Harry

Zo, deze lijst ik in en zou wat mij betreft VERPLICHT gelezen moeten worden door geheel (extreem) links regerend Nederland. Daarna ga ik ze persoonlijk overhoren en mag ik vragen stellen waar ik overigens een heel duidelijk antwoord op wil. Afhankelijk van de antwoorden en beloften volgen er sancties. Ik verheug me er nu al op. 😈

Avatar van Piet Gamelkoorn

Geweldig weer Bart! 👍👍👍👍👍

Avatar van Manon

Dit is weer een Topper!Dank Bart🖋️

Avatar van Fenny Straat

Dank voor dit uitstekende artikel. Het is en blijft verbijsterend dat de vrouwen in Amsterdam niet massaal in opstand komen tegen dit smerige stadsbestuur.

Avatar van Kittie raats

Wat een geweldig geschreven stuk. Waarom stemmen mensen in hemelsnaam op dit soort partijen?

Avatar van Eva De Vor

Woww deze is nodig! Tussen alle ernst door ook moeten lachen om een aantal beschrijvingen. Chardonnayfeminisme 🙌🏽. Maar wat een dieptrieste waanzin. Onverteerbaar. Laat die zondvloed maar komen. We verdienen het.

Avatar van F A Groenendijk

Een like, maar ook een verontruste vraag: wie is 'we'.

Avatar van Harry

Ik voel me niet aangesproken 🤭

Avatar van Daniel van Aggelen

Hamer, spijker, kop. Dank.

Avatar van Cecile

In al deze tristesse kan je ons zooo aan het lachen maken.

Avatar van Maxiclaudi

Reuze bedankt, helemaal raak. Dat is eigenlijk het ergste, dit blijft gebeuren in dit flutlandje. Zeker met D66 en links overal mee verweven en aan de knoppen. Ik heb geen hoop meer.

Avatar van theun de groot

Groot Wassink en Pels zijn werkelijk inslechte mensen

Avatar van I.Herkendaal

Volgens een recente peiling gaan PvdA, GroenLinks en D66 de meeste stemmen halen in Amsterdam. Blijkbaar kan menigeen, hoe volkomen onbegrijpelijk ook, zich vinden in het gevoerde beleid.

Avatar van Marja Hoolwerf

Ik weiger het te geloven, las het net in het Parool dat toch het woke stadskrantje is geworden en dol zijn op Rutger, Femke, Tofik en overige randfiguren die de stad naar de kloten hebben geholpen met financieel wanbeleid, teveel onnodige subsidies, rabiate jodenhaat en overbodig voortrekken en meegaan van de islamieten. Als je toch ziet hoe er lacherig gedebatteerd werd over Stek Oost rijzen je haren toch te berge!

Avatar van Dinie

Wat een rake column. Het ligt zo voor de hand allemaal. Helaas zijn zowel bestuurlijk als rechtsprekend Nederland ziende blind en horende doof. En vergeet hun ideële volgers niet. Blijf hierover schrijven, Bart! Het is hard nodig.