Prachtig verwoord. Alles teruggebracht naar de essentie. En dan denk ik waarom zien meer mensen dit niet. Maar dan besef ik dat ze het niet willen zien. Liever ziende blind en bij de zogenaamde "deugende" massa te horen dan op te staan tegen onrecht en uitsluiting van je medemens. En zo kruipt het gif van antisemitisme steeds verder in onze samenleving. Ooit verborgen maar wordt nu openlijk zichtbaar.
Het slot valt - zoals het hoort - alles samen van deze volstrekt heldere column.
Prachtig verwoord. Alles teruggebracht naar de essentie. En dan denk ik waarom zien meer mensen dit niet. Maar dan besef ik dat ze het niet willen zien. Liever ziende blind en bij de zogenaamde "deugende" massa te horen dan op te staan tegen onrecht en uitsluiting van je medemens. En zo kruipt het gif van antisemitisme steeds verder in onze samenleving. Ooit verborgen maar wordt nu openlijk zichtbaar.
Over Joden die vragen stellen, wil ik hierbij even verwijzen naar een column van Johan van de Beek over Abraham en Isaak:
https://johanvandebeek.substack.com/p/het-hoefde-niet-column
Wat is dit weer een ijzersterke column ❤️
Jaloezie. Dat is het. Niets meer. Niets minder.
Dank wederom voor dit prachtige artikel.
Fijne vakantie
Precies dat ontbreekt tegenwoordig bij de MSM . Vragen blijven stellen, ook als je weet dat het antwoord je niet bevalt. Mooie column van Theodor.
Misschien kan ik beter zeggen: Geen vragen stellen , omdat je bang bent voor het antwoord.
Om even op Halsema terug te komen:" Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
De islam heeft in ieder geval wereldwijd voor een bak ellende gezorgd en gaat daar nog dagelijks mee door.
Vwb betreft Ephimenco en de vrijheid om waarheden te mogen verkondigen:
https://doorbraak.be/de-waarheid-is-niet-relevant-van-langenhove-opnieuw-veroordeeld/
Al is het helemaal waar, je mag het niet zeggen.
Al is de waarheid nog zo snel, een rechter veroordeelt het toch wel.