Nee, het gaat inderdaad niets opleveren. De leden van de enquêtecommissie zijn eigenlijk ook te onervaren. Maar al waren ze dat wel, de uitkomst zal toch geen gevolgen hebben. Vroeger ging een minister weg als de kamer verkeerd was geïnformeerd. Tegenwoordig is sorry genoeg. Ik dacht overigens dat in een rapport van de Amerikaanse gezondheidsorganisatie de conclusie stond dat een laboratorium de meest waarschijnlijke oorzaak van de pandemie was.
Dat laatste is bevestigd door o.a. CIA. Gevolgen zijn er wel. Vanuit de verwachte aanbevelingen van de enquête volgt nieuwe wetgeving om de overheid nog meer machtsmiddelen toe te eigenen.
Niet echt de gevolgen waar we op zitten te wachten. Je zou denken dat bewindspersonen die aantoonbaar hebben gelogen of hun macht hebben misbruikt daarvan consequenties ondervinden
Vaccinatieschade zal wel niet behandeld worden. Ze willen de fondsen voor research naar Long Covid ook al schrappen. Ik maak het van dichtbij mee: mijn moeder van 85 heeft vaccinatieschade. De huisarts durft het niet eens Long Covid te noemen en ook de neuroloog draait er omheen. Ma moet het zelf uitzoeken, ze hebben geen flauw benul hoe dat in haar hoofd zit. Maar al 3 jaar is ze snel overprikkeld wat betekent niet meer kunnen lezen, tv kijken, muziek beluisteren, puzzelen (alleen woordzoekers), naar de winkel of stad gaan, reizen, autorijden, naar een verjaardag gaan, bezoek ontvangen (1-2 personen 15 min gaat soms net), tuinieren of langer wandelen van 10 min. Zelfs een rit naar de dokter is onmogelijk geworden dus komt de huisarts maar aan huis. Ze heeft daar bovenop heel veel angsten en het voelt voor haar vaak alsof het zwaard van Damocles boven haar hangt, alsof er iets heel ergs gaat gebeuren. Ze redt het dagelijks net op 4x 5 mg oxazepam en 's nachts 20 mg temazepam maar ze is dan wel heel erg moe de hele dag. Ook is ze wiebelig in de benen door de oxazepam maar dat vindt ze minder erg van het kloten gevoel dat ze anders heeft. We hebben bij de NVVE gecheckt maar Long Covid is geen indicatie voor euthanasie. We zijn gewoon proefkonijnen geweest met al die vaccinaties.
De vaccinatiehaast (zonder onderscheid naar leeftijd, gezondheid etcetera) heeft altijd een gevoel van (politieke) paniek geademd. Nog los van de lucratieve winkelnering voor Pfizer & Co.
De vaccinatieschade is bewezen met n=1. Sluitend of stuitend “wetenschappelijk” bewijs? De COVID vaccins van Pfizer en Moderna zijn wel degelijk werkzaam en veilig bevonden. Niks “proefkonijnen”.
De parlementaire enquête zal door de hoofdrolspelers aan het eind van het zomerseizoen worden ervaren als een halfverdoofde wesp boven je limonadeglas circelend, lastig en vervelend.
Ze worden niet geprikt (pun intended). Het volgende nest is in aanleg...
De enquête uitkomst zal bepalend zijn voor meer of minder vertrouwen in de poppenkast die politiek heet...
Op de website 2de kamer:
"Tegelijkertijd met Nederland wordt in het Verenigd Koninkrijk een onderzoek uitgevoerd naar de impact van de coronapandemie. Om te leren van de ervaringen van de Britten, bracht de parlementaire enquêtecommissie Corona van 29 tot 31 januari 2025 een werkbezoek aan de UK Covid-19 Inquiry in Londen."
Inmiddels heeft het zwaarste onderzoeksmiddel van de Kamer ook al aan inhoud ingeboet. Daar waar eerder bewindspersonen op de korrel genomen werden, focust men nu laf op beleidsveranderingen. Alsof onkunde van bewindslieden aan het verkeerde protocol ligt.
Met corona heb ik me tijdens die jipenjannekepersconferenties groen en geel geergerd. Wat basaal eerstejaars stof was, werd een heel complex ding gemaakt en niemand, geen ene klojo, kwam op het idee gewoon een raam open te zetten. Eén van de redenen dat ziekenhuizen, verpleeghuizen, het OV etc. als covidhub konden functioneren, was dat de domheid regeerde.
Zo lang we het systeem niet wijzigen en politici (tot op zekere hoogte) persoonlijk aansprakelijk kunnen stellen voor hun fuck-ups zal er nooit iets veranderen. Sterker: zal het steeds erger worden.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat politici op het moment dat er iets mis ging of ze -al dan niet bewust- de kamer verkeerd informeerden per direct hand in eigen boezem staken en hun ontslag aanboden.
Nu moeten er zaken echt HEEL grondig mis gaan, dan kan je een oppervlakkige mea-culpa krijgen: omdat het niet anders kan.
Politici hebben nul verantwoordelijkheidsgevoel, ze komen overal mee weg.
Een parlementaire enquête waarbij de uitslag al bij voorbaat vaststaat. Het is verworden tot een middel om de macht en repressie verder uit te breiden. Niet voor niets vertrok FvD lid van Mijmeringen voortijdig uit de commissie.
Nee, het gaat inderdaad niets opleveren. De leden van de enquêtecommissie zijn eigenlijk ook te onervaren. Maar al waren ze dat wel, de uitkomst zal toch geen gevolgen hebben. Vroeger ging een minister weg als de kamer verkeerd was geïnformeerd. Tegenwoordig is sorry genoeg. Ik dacht overigens dat in een rapport van de Amerikaanse gezondheidsorganisatie de conclusie stond dat een laboratorium de meest waarschijnlijke oorzaak van de pandemie was.
Dat laatste is bevestigd door o.a. CIA. Gevolgen zijn er wel. Vanuit de verwachte aanbevelingen van de enquête volgt nieuwe wetgeving om de overheid nog meer machtsmiddelen toe te eigenen.
Niet echt de gevolgen waar we op zitten te wachten. Je zou denken dat bewindspersonen die aantoonbaar hebben gelogen of hun macht hebben misbruikt daarvan consequenties ondervinden
,,Mondkapje voor de macht'' - daarmee is alles gezegd. In minder briljant Haags jargon zal de uitkomst zijn: ,,We moeten ervan leren'' (quod non).
Je moet als ambtenaar de misstanden in de ambtenarij nooit té zorgvuldig onderzoeken. Straks kom je bij jezelf uit, god verhoede.
Het is Yes Minister in het echt.
Ja, maar Yes, Minister is ook een documentaire.
Vaccinatieschade zal wel niet behandeld worden. Ze willen de fondsen voor research naar Long Covid ook al schrappen. Ik maak het van dichtbij mee: mijn moeder van 85 heeft vaccinatieschade. De huisarts durft het niet eens Long Covid te noemen en ook de neuroloog draait er omheen. Ma moet het zelf uitzoeken, ze hebben geen flauw benul hoe dat in haar hoofd zit. Maar al 3 jaar is ze snel overprikkeld wat betekent niet meer kunnen lezen, tv kijken, muziek beluisteren, puzzelen (alleen woordzoekers), naar de winkel of stad gaan, reizen, autorijden, naar een verjaardag gaan, bezoek ontvangen (1-2 personen 15 min gaat soms net), tuinieren of langer wandelen van 10 min. Zelfs een rit naar de dokter is onmogelijk geworden dus komt de huisarts maar aan huis. Ze heeft daar bovenop heel veel angsten en het voelt voor haar vaak alsof het zwaard van Damocles boven haar hangt, alsof er iets heel ergs gaat gebeuren. Ze redt het dagelijks net op 4x 5 mg oxazepam en 's nachts 20 mg temazepam maar ze is dan wel heel erg moe de hele dag. Ook is ze wiebelig in de benen door de oxazepam maar dat vindt ze minder erg van het kloten gevoel dat ze anders heeft. We hebben bij de NVVE gecheckt maar Long Covid is geen indicatie voor euthanasie. We zijn gewoon proefkonijnen geweest met al die vaccinaties.
De vaccinatiehaast (zonder onderscheid naar leeftijd, gezondheid etcetera) heeft altijd een gevoel van (politieke) paniek geademd. Nog los van de lucratieve winkelnering voor Pfizer & Co.
De vaccinatieschade is bewezen met n=1. Sluitend of stuitend “wetenschappelijk” bewijs? De COVID vaccins van Pfizer en Moderna zijn wel degelijk werkzaam en veilig bevonden. Niks “proefkonijnen”.
De parlementaire enquête zal door de hoofdrolspelers aan het eind van het zomerseizoen worden ervaren als een halfverdoofde wesp boven je limonadeglas circelend, lastig en vervelend.
Ze worden niet geprikt (pun intended). Het volgende nest is in aanleg...
De enquête uitkomst zal bepalend zijn voor meer of minder vertrouwen in de poppenkast die politiek heet...
Op de website 2de kamer:
"Tegelijkertijd met Nederland wordt in het Verenigd Koninkrijk een onderzoek uitgevoerd naar de impact van de coronapandemie. Om te leren van de ervaringen van de Britten, bracht de parlementaire enquêtecommissie Corona van 29 tot 31 januari 2025 een werkbezoek aan de UK Covid-19 Inquiry in Londen."
Was Zweden niet beter geweest?
Inmiddels heeft het zwaarste onderzoeksmiddel van de Kamer ook al aan inhoud ingeboet. Daar waar eerder bewindspersonen op de korrel genomen werden, focust men nu laf op beleidsveranderingen. Alsof onkunde van bewindslieden aan het verkeerde protocol ligt.
Met corona heb ik me tijdens die jipenjannekepersconferenties groen en geel geergerd. Wat basaal eerstejaars stof was, werd een heel complex ding gemaakt en niemand, geen ene klojo, kwam op het idee gewoon een raam open te zetten. Eén van de redenen dat ziekenhuizen, verpleeghuizen, het OV etc. als covidhub konden functioneren, was dat de domheid regeerde.
Zo lang we het systeem niet wijzigen en politici (tot op zekere hoogte) persoonlijk aansprakelijk kunnen stellen voor hun fuck-ups zal er nooit iets veranderen. Sterker: zal het steeds erger worden.
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat politici op het moment dat er iets mis ging of ze -al dan niet bewust- de kamer verkeerd informeerden per direct hand in eigen boezem staken en hun ontslag aanboden.
Nu moeten er zaken echt HEEL grondig mis gaan, dan kan je een oppervlakkige mea-culpa krijgen: omdat het niet anders kan.
Politici hebben nul verantwoordelijkheidsgevoel, ze komen overal mee weg.
Een parlementaire enquête waarbij de uitslag al bij voorbaat vaststaat. Het is verworden tot een middel om de macht en repressie verder uit te breiden. Niet voor niets vertrok FvD lid van Mijmeringen voortijdig uit de commissie.