25 reacties
Avatar van User
Avatar van theun de groot

een heerlijk verkneukelstuk, met een glim- en schaterlach geschreven en gelezen, geheid met een glas roodwijn in de buurt, genieten

Avatar van Bart Nijman

Nou, op een vroege woensdagochtend heb ik geen wijn paraat hoor :)

Avatar van theun de groot

Oh, ik dacht dat het hier een avondserenade betrof. Fijn te lezen dat de wijn niet naast je kom müsli staat

Avatar van Bart Nijman

Zelfs meestal niet naast m’n avondmaal. Ik zie hier te veel migranten die ‘meer zonuren’ verwarren met het idee dat je daarbij ook meer moet drinken.

Avatar van theun de groot

Liefhebber als ik ben van wijn, combineer ik deze godendrank nooit met zonlicht; die dufheid die mij bevangt als ik gedurende de zonuren een alcoholische versnapering verorber, vind ik onprettig/ jij vermoedelijk ook

Avatar van Bart Nijman

Wijn bij lunch = de rest van de dag incapabel. Biertje kan wel. Waarbij ik graag benadruk dat ik alleen bij lunch buitenshuis alcohol nuttig, niet als ik thuis met een kom yoghurt met fruit achter mijn computer zit. Maar ik hoop dat zulks voor zich spreekt, lol

Avatar van theun de groot

Uiteraard, anders zou je niet zulke pittige teksten kunnen typen; door caffeïne gedreven, vermoed ik. Mij heb je in ieder geval gerustgesteld( knipoog)

Avatar van Alexander

In storm en regen zaaien, en nu met het windje in de rug genieten van de oogst. Het is je gegund Bart. Fijne column.

Avatar van Bob Lagaaij

Goh Bart, je formuleert precies wat ik - al lang - dacht. Kleine voetnoot: ,,ontstegen'' zal wel ,,ontstijgen'' moeten zijn (mijn bescheiden mening haha).

Avatar van Bart Nijman

Ja, aangepast. Had het misschien ff door Chat moeten gooien voor spelllingscontrole, lol

Avatar van Bob Lagaaij

Had dat klusje even uitbesteed aan Adraaantje is mijn advies.

Avatar van Gerda

Heerlijk leedvermaak! Jaren de NRC gelezen, tot het onder Van der Meersch van een krant met veel goede achtergrondinformatie en meerdere perspectieven in een platgeslagen linkse eenheidsworst veranderde. Toen ik bij het opzeggen uitlegde dat ik de nieuwe koers onder deze hoofdredacteur niet waardeerde, zuchte de dame aan de andere kant dat ik niet de enige was. Heerlijk om jaren later deze ijdeltuit zo onderuit te zien gaan.

Avatar van Gonnie Kolthoff

Haha ‘online opruier van de oude stempel’ heel goed.

Avatar van Marja Hoolwerf

In de tijd van DWDD waarin hij vaak verscheen en nogal nadrukkelijk aanwezig was heb ik met verbazing zitten te aanschouwen dat hij vertelde dat Nederlander werd. Geen idee of dat bewaarheid is geworden, maar hij is niet lang na die bewering naar de UK vertrokken. Ik heb toen al gedacht dat hij een praatjesmaker was en dat is nu uitgekomen in de krant die hij met veel poeha leidde.

Avatar van Jeroen.

Dankjewel Bart, wat kun jij dat weer prachtig verwoorden allemaal. Bij mij geen leedvermaak want er is bij die man geen leed. Narcissus kijkt naar zijn spiegelbeeld hoe geweldig hij is, maar hij ziet zichzelf niet. Hij kan nooit de schuld hebben van wat hij zelf heeft gedaan. Na jouw stuk betrap mezelf eerder op een gevoel van troost. Ik weet niet meer hoe lang ik al gescheiden ben van NRC en Volkskrant en teevee. DWDD was naast de journaals juist de reden. Ik voelde me lang alleen tussen mijn 'D'66 vrienden, familie, collega's die zo zijn blijven leven en denken. En nu troost jouw stuk mij dus. Dit gevallen paradepaardje van het pedante pretentieuze pseudointellectuele proseccopubliek.

Avatar van Lucia

O jammer D66. Nou ja toch goede reactie.

Avatar van Jeroen.

Hahaha, ja '66 heb ik ooit in mijn leven op gestemd na het filmpje van Van Mierlo (ook zo'n schuinsmarcheerder btw) maar ik ben inmiddels al een jaar of 25 "extreemrechts" zoals mijn '66 vrienden dat noemen, of "mijn geradicaliseerde vader" zoals een van mijn dochters dat noemt 😅

Avatar van Kittie raats

Wat een val maakt deze man, met leedvermaak gelezen. Wie volgt?

Uiteindelijk gaan ze toch voor de bijl blijkt nu.

Avatar van Hannah

Wat een rake column en weer genoten van de prachtige schrijfstijl. Goed om te lezen dat blijkbaar ook veel andere lezers dezelfde ontwikkeling doormaakten. Ooit begonnen met NRC en D66 van Terlouw en van Mierlo en elkaar nu terugvinden bij Nijmans Nieuwsbriefje.

Avatar van Willem Ruitenberg

Dank voor het artikel, ik ben nu weer op de hoogte. Vandermeersch behoort tot de categorie nare mensen, vlot gebekt, heerszuchtig doch zonder zelfreflectie en twijfel, die het allemaal zo goed weten. Zoals ook Jan Paternotte of Marcel van Dam.

Avatar van Jaap Vink

Al is de leugen nog zo snel...

Avatar van Dick Grijpink

Oh, wat is dat lekker.....

Avatar van Leun Schepens

Goed gedaan Bart, lik op stuk voor die arrogante kwal!!!!

Avatar van Gerard Flach

Hi Bart, heerlijk stuk weer! Een beetje vilein, nét genoeg om toch waar te zijn 😉.

Even off-topic: zou het een leuk idee zijn om -als terugblik op het afgelopen jaar+, én als vooruitblik op de nieuwe partij “PRO” (Brrr…), eens Gerdi Verbeet in de podcast uit te nodigen? Ik denk dat veel mensen benieuwd zijn naar haar verhaal en ze kan inside information geven over de partijenstrijd. Én (belangrijk!) ze durfde als enige iets te zeggen over de PvdA oorlogskas, die gretig werd geplunderd door GroenLinks (smeuïg!).

Avatar van Annely

Zwaar genieten weer! Dank Bart!