12 reacties
Avatar van User
Avatar van Daniel D.

Eens. Trump is een lompe boer, maar gek? Nee. Veel mensen praten elkaar gewoon na omdat ze denken dat ze daarmee bij 'de groep' horen. De groep met de 'juiste mening'. Schapengedrag.

Avatar van Ruben Cober

Als er twee lieden zijn die mij - geen psycholoog - narcistisch lijken dan zijn het Boekestijn en De Wijk wel. En het lult maar door, terwijl hun ‘voorspellingen’ met glazen bol zelden uitkomen. Maar wel ‘dit had ik voorspeld’ als ze per toeval een keer gelijk hebben. Voor mij zijn zij het toonbeeld van waarom veel mensen minder vertrouwen hebben in ‘experts’

Avatar van Bart Nijman

Te veel roem, te veel aandacht, maar altoos minder investering in hun vakgebied. De (relatieve) roem draagt hun redeneringen, niet de inhoud. Waarbij ik ook nog niet eens precies weet wat het vakgebied van Boekie precies is.

Avatar van Ruben Cober

Ik had hem in Utrecht als docent bij internationale betrekkingen (weet al niet meer wat hij exact gaf). Hij lulde alleen maar over een stuk door over wat in het nieuws was en wat hij interessant vond en liet vooral zijn eigen mening blijken. Maar wat zijn vakgebied was, goede vraag

Avatar van Kittie raats

Een verademing, een ander geluid........je zou dit in alle talkshows moeten kunnen verkondigen als tegenwicht tegen het narratief.

Avatar van Jael

Hoe Trump op iemand overkomt, hangt af van de kracht of zwakte van die persoon. Althans volgens Secretary of State Jeremy Hunt.

https://www.facebook.com/share/r/1Y44d8Y4td/?mibextid=wwXIfr

Avatar van Jeroen.

Die bewering is: niet onwaar.

Avatar van Esther

Ik vind het een mooie vondst Theodoor: ‘van Lotje getikt’ . Het is bepaald niet een uitdrukking die je nog vaak tegenkomt en al helemaal niet als omschrijving voor een levensgevaarlijk gek. Het heeft iets…onschuldigs. (Ik moest trouwens opzoeken waar de uitdrukking vandaan komt). Mooi, jouw taalgebruik.

Wat vindt Koos eigenlijk van Trump?

Avatar van Bob Lagaaij

Ik denk dat Theodor gelijk heeft dat de ,,klassieke'' krant verdwijnt. Niet meteen, en waarschijnlijk na nog wat metamorfoses, maar op termijn gaan we naar een compleet andere manier van communiceren.Kijk eens om je heen. Gekromde ruggen en mobieltjes en iedereen zijn eigen universum. Overigens een hele goede tour d'horizon van het medialandschap. Kranten, omroep -

soep met af en toe nog eens een balletje. En dat je - zoals Theodor stelt - ,,vroeguh'' uit overtuiging en bewuste keuze ergens bij wilde horen herken ik. Die mensen schreven goed, waren scherp, openbaarden zaken, waarvan je vond dat je kennis moest nemen. In deze vorm compleet verdwenen

of naar hoekjes van podcast, blog etc. verhuisd.

Avatar van Jeroen.

Ik durf ongezien wel deze stelling aan: een mediapraathoofd dat in zijn hoedanigheid van mediapraathoofd ongezien een ander praathoofd voor narcist uitmaakt, daarmee vooral bewijst dat hij zélf een narcist is.