Agent bidt tijdens iftar. In uniform. Op een politiebureau
Zolang columnisten maar geen komma verkeerd zetten!
Even hoor, dit loopt toch de spuigaten uit? Eerder deze week is De Telegraaf veroordeeld tot een persvrijheid tartende rectificatie van één zin (!) in een column van Nausicaa Marbe, omdat leesblinde moslims én de rechter het verschil niet snappen tussen een komma en een dubbele punt. Een dag later duikt een video op van een politieman die in uniform voorgaat in islamitisch gebed tijdens een politie-iftar, en daarmee de scheiding tussen kerk en staat tart. Leg deze eens uit, togadragers?
Niet alleen draag deze agent zijn uniform tijdens het bidden, de iftar heeft ook nog een plaats ín een politiebureau. Niet in een moskee. Niet in een buurthuis. Niet in een voor de gelegenheid door de gemeente afgehuurd zaaltje. Maar in het bureau van Basisteam Oost aan de Linneausstraat 111 te Amsterdam, op enkele meters van de plek waar Theo van Gogh door een moslim werd afgemaakt.




